søndag den 10. oktober 2010

Koekkenet - Design Maal

Jeg hørte engang en historie om en kemi studerende, der havde mulighed for at møde Nobel-prisvindende Linus Pauling i en taxa. Spurgte han Mr. Pauling, \ "hvordan var du i stand til at løse så mange kemiske strukturer? Hvordan gjorde du det? \" Og Linus svarede \ "sin let ... hvis du ved, hvad de er. \"

Jeg føler på samme måde om arkitektur. Jeg har lyst til kreativitet flyder når jeg ved, hvad design er, eller rettere, hvad målene i design er. Jo dybere du graver, jo mere design genererer selv. Ideelt set ville jeg bruge 99% af tiden programmering, og 1% designe.

Den første etape er designet mål. Lad os bruge et køkken som eksempel - specielt, jeg har mine forældres køkken i tankerne, som benyttes til en stadig-opdræt familie på fire. Disse er i vilkårlig rækkefølge.

1. Gør madlavning så meget (eller mere) en social aktivitet som at spise og hjælpe med at bringe familien sammen.

2. Bidrage til at lette en bæredygtig mål, såsom
Vand conservationReducing materiale wasteReducing energiforbrug, både til madlavning og til mad transport og processing.3. Bidrage til at fremme en sund kost, såsom reduktion af forarbejdede varer og salt / fede / søde sager.

4. Gør madlavning en mere komfortabel og mindre stressende aktivitet, ved at reducere:
Ludende og reachingClatter, bipper og alarmsHeatGlareRunning i andre mennesker, mens cookingBeing distraheret af andre problemer mens cooking5. Dyrke kærlighed til mad og sin plads i en afbalanceret liv
Opret steder at fremvise smukke mad, opskrifter, genstande af fødevarer at gøre, metoder af fødevarer making6. Gøre aktiviteterne i madlavning en spontan æstetisk respons, ikke en sur pligt.

Dette er mit udgangspunkt. Listen er på ingen måde færdig, men et sted at starte.

bedste,
Brett

Ingen kommentarer: