onsdag den 19. november 2008

Innovative Trails af fakta og muligheder

fredag Post: "Big Picture" Inspiration "

***

Følg Old Skool Cheetohs Trail

Meget gerne politiet, der for nylig fulgt den Cheetohs spor af tomme snack packs til at finde den trio af teenagere, der brød ind i en Automaten maskinen på et lokalt samfund center (og senere blev fanget på en af deres familiemedlemmer hjem, hvor de beviser spor kom til ophør), en stor del af læring er faktisk stier, der er fastsat af lærerne udnytter tiden afprøvet protokoller for at hjælpe studerende gå fra punkt A til punkt Z i en given videnbaserede læseplanen.

 Cheetohstrail

Image

Som fristet, da jeg er til runde fremtidige skift flag højt over mit hoved på gang, jeg virkelig nyder at en studerende, der har en solid base af viden under deres fødder, før de begynder at diskutere med mig semantik af en bedre måde at lære i mit klasseværelse.

Og jeg synes, at netop de samme studerende endnu mere overbevisende, når deres videnbase kan vise mig noget nyt, også, især hvis det kan have en lovlige indvirkning på vores fælles klasseundervisning og min egen faglige udvikling i processen.

Big City Police Dept. Viser en bedre måde

Men vi ved alle, at den traditionelle uddannelse kun får du så langt op i dag indlæringskurve.

Lad os sige, du er en stor by polititjenestemand, der har en svære at løse sæt overvågning optagelser af en række nylige forbrydelser. Lad os sige, at selv med de optagelser, du og dit hold har svært ved at finde lovlige mistænkte.

Hvad gør man, ud over at trække ud af den "kolde sag" arkivskab skuffen?

Tja, måske -- - Ligesom Dallas (TX) Police Department har gjort for nylig - du begynder at skrive overvågning optagelser af forskellige forbrydelser på YouTube i et forsøg på at engagere samfund til at udveksle tips/kundeemner.

Crazy, du siger?

Det er netop, hvad mange af afdelingens egne officerer sagde i første omgang. Indtil de begyndte at få nogle skøre mening tæller om, hvad der ellers ville være tilfældige/ubrugelige optagelser.

Og nu pludselig de samme officerer, der stod over for intern kritik pludselig ser gerne nye medier Lone Rangers i processen. Især når en sådan video post har allerede ført til en anholdelse .

har du så din liste, Yet?

Heck, hvis store by politiet sig til YouTube for at hjælpe deres sag, hvordan skal jeg til at ryste dg/Dan 's nye medier curriculum liste prompt fra ikke så længe siden?

alvorligt. Hvordan?

Måske var det denne subtile smule udfordring at stirred tanken-pot til mig:

Så elsker det, du underviser og skærpe dine øjne for at finde det du elsker
broderede inden for den struktur af popkultur. Ikke udgør disse
videoer til din studerende som trick eller værre, som Blink indrømmelser
til deres angiveligt lowbrow smag. Disse videoer er vigtige for dem,
hvilket gør dem vigtige for dig.

Som han sagde, det handler om, hvad der er vigtigt for vores vigtigste målgruppe ( studerende ). Og dermed hvad der er vigtigt for os ( lærer typer ). Dette er, hvad politiet DEPT regne ud. Til deres fordel. Ser ud til, at måske en enkelt lærer som mig bør ikke stå i vejen for nye medier netværk uafvendelighed.

Højre?

Det er netop derfor, jeg 'm allerede i samtalerne med Dina om fælles udvikling af en engelsk-centreret reservoir af uventede video ædelstene, der understøtter et væld af klasseværelset specifikke id? i lighed med, hvad Todd har gjort med "litterære termer" (Personificeringen, sammenligning, ironi, du kalde det).

kaster Kids i spillet, Too

Dina forslag til mig voksede ud af en kommentar jeg tilbage ved dg/Dan joint :

I mellemtiden har jeg ? m vil komme tilbage på mit comfy? lade børn
føre an? PIED Piper vogn stol og udfordring mine elever til at
udfylde en engelsk-centreret liste (sige, litterære termer, som Todd
allerede begyndte at udvikle sig ganske godt) med en lækker snack-Fest af
multi-media-goodies af deres egne.

Og i en blinke af øje - tak til Todd's liste - netop dette projekt koncept har taget en front - n-center plads i min planlægning bog for dette fald's klasseværelse program.

For mig/mine børn, det vil være en indsamling af film og TV episode klip at fremhæve de forskellige stadier af Joseph Campbell's hero rejse, der vil have afgørende betydning for alt, hvad vi analysere/skrive i år. Jeg er allerede brænde den midnat olie over i YouTube jord finde flere 2 minutters film trailer ædelstene, end jeg overhovedet kan kontanter i.

Du Se: YouTube Loves Joseph Campbell

Såsom?

Endnu bedre, mener," Hey, studerende, hvordan ser du begynder brainstorming en master liste, som vi udfylder med YouTube klip i løbet af denne første uge af skoleåret ? Måske vi kan lægge sammen noget, som studerende/lærere fra hele verden studerer Joseph Campbell og litterære helte kan bruge til at forstå, hvad jer vil være eksperter på? "

Efter en tangentielt Lignende Spirit

Næppe den første til at linket her, men jeg bliver en større og større fan af MadV s "The Message" side vid (sammen med resten af hvad han lægger på skærmen ). Noget siger mig, at det vil være en interessant samtale prompt - ugyldig af enhver reelt set-up af mig - begyndelsen af dette skoleår:

Måske jeg vil spørge: "Hvad gør vi med denne dårlige-dreng her i vores helt egen klasseværelset?", efter vid kommer til ophør.

Eller måske Jeg tager bare lade den hænge i luften, nul ord tilføjes til mix.

Søges: Eng. Lærer typer, God Radar

Enhver engelsklærer typer med anstændigt radar til at finde nye medier klip, så smart belyse forskellige koncepter for MS/HS engelske studerende interesseret i at samarbejde op om etableringen af en master site af ressourcer at følge gennem den dg/Dan 's/Todd' s udfordring?

Hvis ja, brand mig ud en e-mail eller en kommentar. Dina og jeg ville elske selskabet.

I mellemtiden har jeg ' m vil tilføje, at min engelsklærer grab taske denne dejlige lille klip fra "Pineapple Express" , som jeg netop har set i biografen i dag:

En overraskende god film (?gang du komme forbi de indlysende stoner hvid støj, der næsten synes straight-to-kult-video for de første 20 minutter), der følger i de kloge fodspor " Hot Fuzz " og " Shaun af Dead ".

File det under "Helligtrekonger" | "transformation" på lit sigt hylden for din unge historie forfattere. Noget siger mig, at de vil søm den vocab quiz, der følger efter.

Ingen kommentarer: